Kursa pārskats un informācija |
Apmierinoši |
Nelieli labojumi (līdz 0.5 st.) |
Mēreni labojumi (1.5 - 2 st.) |
Apjomīgi labojumi (virs 2 st.) |
Neatbilst |
1. Kursā ir iekļauts ievads, kas palīdz dalībniekiem orientēties un uzsākt mācīšanos. |
|
|
|
|
|
2. Ir iekļauts pārskats par kursu kopumā, kā arī par katru mācību moduli. |
|
|
|
|
|
3. Ir pievienots kursa informācijas lauks, kurā uzskatāmā veidā ir redzama mācību programmas sadaļas. |
|
|
|
|
|
4. Ir iespējams izdrukāt mācību programmu (PDF, HTML). |
|
|
|
|
|
5. Kursā ir pievienotas saites uz nozīmīgiem organizācijas noteikumiem, piemēram, par plaģiātu, datoru lietošanu, datu aizsardzību un strīdu izšķiršanas kārtību. |
|
|
|
|
|
6. Ir nodrošināta dalībnieku piekļuve atbalsta resursiem (tehniskais atbalsts, orientēšanās, konsultācijas). |
|
|
|
|
|
7. Kursa informācijā ir pateikts, vai kurss notiek pilnībā tiešsaistē, kombinētā veidā vai klātienē ar tiešsaistes papildinājumiem (web-enhanced). |
|
|
|
|
|
8. Tiek sniegta informācija par piemērotām ierīcēm un metodēm piekļuvei un līdzdalībai kursā (mobilās ierīces, tīmekļa vietnes, tīmekļa pārlūka iestatījumi (iznirstošie logi, drošs saturs), mikrofons, tīmekļa kamera). |
|
|
|
|
|
9. Ir skaidri definēti kursa mērķi un rezultāti; tie ir izmērāmi un sasaucas ar mācīšanās aktivitātēm un novērtējumiem. |
|
|
|
|
|
10. Kursā ir atrodama pasniedzēju un mācību iestādes kontaktinformācija. |
|
|
|
|
|
Kursā izmantotās tehnoloģijas un rīki |
Apmierinoši |
Nelieli labojumi (līdz 0.5 st.) |
Mēreni labojumi (1.5 - 2 st.) |
Apjomīgi labojumi (virs 2 st.) |
Neatbilst |
11. Tiek sniegta informācija par nepieciešamajām prasmēm tehnoloģiju izmantošanai un ir nodrošināti atbilstoši atbalsta resursi. |
|
|
|
|
|
12. Tehniskās prasmes tiek attīstītas pakāpeniski kursa laikā (orientēšanās, izmēģināšana, pielietošana - ja tas ir aktuāli konkrētajai tēmai vai tehnoloģijai). |
|
|
|
|
|
13. Bieži izmantotas tehnoloģijas ir viegli pieejamas. Rīki, kas netiek izmantoti, ir noslēpti no kursa izvēlnes. |
|
|
|
|
|
14. Kursā ir iekļautas saites uz izmantoto tehnoloģiju privātumu politiku. |
|
|
|
|
|
15. Visi tehnoloģijas rīki ievēro pieejamības standartus. |
|
|
|
|
|
Dizains un noformējums |
Apmierinoši |
Nelieli labojumi (līdz 0.5 st.) |
Mēreni labojumi (1.5 - 2 st.) |
Apjomīgi labojumi (virs 2 st.) |
Neatbilst |
16. Ir izveidots loģisks, konsekvents un nepārblīvēts dizains. Var ērti pārvietoties kursā (konsekvents krāsu izkārtojums, ikonu noformējums, radniecīgs saturs ir izvietots kopā, jēgpilni virsraksti). |
|
|
|
|
|
17. Liels informācijas daudzums ir sadalīts pa daļām, atstājot pietiekami plašas atstarpes starp teksta apgabaliem. |
|
|
|
|
|
18. Ir pietiekami liels kontrasts starp tekstu un fonu, lai saturs būtu viegli salasāms. |
|
|
|
|
|
19. Ir pieejamas kvalitatīvas instrukcijas. |
|
|
|
|
|
20. Kursā nav pareizrakstības kļūdu un visas ievietotās hipersaites pareizi atveras. |
|
|
|
|
|
21. Teksta noformējumā ir izmantoti nosaukumi, virsraksti un citi stila elementi, kas uzlabo lasāmību un padara dokumentu uzskatāmāku. |
|
|
|
|
|
22. Netiek izmantoti mirgojoši teksta elementi. |
|
|
|
|
|
23. Izmanto “Sans-serif” fontu ar vismaz 12 pt standarta burtu izmēru. |
|
|
|
|
|
24. Ja iespējams, teksts ir pasniegts lineāri, nevis tabulā. |
|
|
|
|
|
25. Tabulām ir pievienots nosaukums un kopsavilkums. |
|
|
|
|
|
26. Tabulu rindām un slejām ir pievienoti virsraksti. |
|
|
|
|
|
27. Slaidrādēs lieto iepriekš izstrādātu slaidu dizainu un iekļauj unikālus slaida nosaukumus. |
|
|
|
|
|
28. Visām slaidrādēm izmanto vienkāršu (manuālu) pārēju starp slaidiem. |
|
|
|
|
|
Saturs un aktivitātes |
Apmierinoši |
Nelieli labojumi (līdz 0.5 st.) |
Mēreni labojumi (1.5 - 2 st.) |
Apjomīgi labojumi (virs 2 st.) |
Neatbilst |
29. Kursā ir iekļauti saistoši resursi, kas veicina komunikāciju un sadarbību, sniedz saturisku informāciju un atbalsta mācīšanos un iesaistīšanos. |
|
|
|
|
|
30. Kurss nodrošina aktivitātes, kas attīsta domāšanas prasmes, piemēram, problēmu risināšana, refleksija un analīze. |
|
|
|
|
|
31. Kursā izmanto aktivitātes, kas sasaista mācāmo priekšmetu ar reālo dzīvi, piemēram, eksperimentālā mācīšanās, gadījumu izpēte, un problēmās balstītas aktivitātes. |
|
|
|
|
|
32. Ja ir pieejami, izmanto atvērtos izglītības resursus (Open Educational Resources), bezmaksas vai lētus mācību materiālus. |
|
|
|
|
|
33. Kursa materiālos ir iekļauta informācija par autortiesībām un lietošanas noteikumiem. Ja drīkst dalīties ar materiālu, tas ir skaidri norādīts. |
|
|
|
|
|
34. Teksta saturs ir publicēts viegli pieejamā formātā - vēlams HTML. Saturs ir radīts tā, lai atbalsta tehnoloģijas to varētu atpazīt; tas attiecas arī uz PDF failiem un teksta informāciju, kas ir iekļauta attēlos. |
|
|
|
|
|
35. Netekstuāliem elementiem ir pievienota tekstuāla informācija (“alt” birka tīmekļa attēliem, transkripti audio un video materiālam, ilustrāciju paraksti u.c.). |
|
|
|
|
|
36. Teksts, grafikas, un attēli ir uztverami arī melnbaltā skatījumā. Tekstam vēlams būt primāram informācijas pasniegšanas veidam. |
|
|
|
|
|
37. Izmanto aprakstošus un jēgpilnus hipersaišu nosaukumus (izvairīties no “Spied šeit” uzrakstiem). |
|
|
|
|
|
Mijiedarbība (interakcija) |
Apmierinoši |
Nelieli labojumi (līdz 0.5 st.) |
Mēreni labojumi (1.5 - 2 st.) |
Apjomīgi labojumi (virs 2 st.) |
Neatbilst |
38. Tiek paredzēta savlaicīga un regulāra pasniedzēja atgriezeniskā saite dalībniekiem (jautājumi, epasts, uzdevumi). |
|
|
|
|
|
39. Mijiedarbība tiek mērķtiecīgi veicināta (tīkla etiķete, svērtas atzīmes, regulāri dalībnieku pienesumi). |
|
|
|
|
|
40. Pasniedzējs iepazīstina dalībniekus ar sevi. |
|
|
|
|
|
41. Kursā ir iekļauti resursi vai aktivitātes, kas veicina piederības un kopības sajūtu, atbalsta atklātu komunikāciju un rada uzticību (piemēram, ledus laušanas uzdevumi, ziņojumu dēlis, savstarpēja iepazīšanās, jautājumi diskusiju forumā). |
|
|
|
|
|
42. Kurss paredz dalībnieku savstarpēju komunikāciju un konstruktīvu sadarbību. |
|
|
|
|
|
43. Mudina dalībniekus dalīties ar resursiem un savus pienesumos iekļaut informāciju no dažādiem avotiem. |
|
|
|
|
|
Novērtēšana un atgriezeniskā saite |
Apmierinoši |
Nelieli labojumi (līdz 0.5 st.) |
Mēreni labojumi (1.5 - 2 st.) |
Apjomīgi labojumi (virs 2 st.) |
Neatbilst |
44. Ir skaidri atrunāta kursa vērtēšanas politika kursa informācijas sadaļā vai mācību programmā, tai skaitā, ir pateikts, kādas ir sekas kavējumiem. |
|
|
|
|
|
45. Kursā ir iekļautas piemērotas metodes regulārai dalībnieku zināšanu līmeņu novērtēšanai. |
|
|
|
|
|
46. Vērtējamiem uzdevumiem ir skaidri aprakstīti kritēriji. |
|
|
|
|
|
47. Dalībniekiem ir iespēja pārskatīt savu veikumu un pašiem novērtēt savu mācīšanos visa kursa garumā (priekšzināšanu tests, automatizēti pašnovērtējuma testi, refleksijas uzdevumi u.c.). |
|
|
|
|
|
48. Dalībnieki savlaicīgi saņem paziņojumus par to, kad tiek prasīta viņu rīcība. Tiek paredzēta pietiekami liela laika rezerve, lai dalībnieki varētu sagatavoties un izkārtot sev piemērotu izpildes laiku. |
|
|
|
|
|
49. Dalībniekiem ir piekļuvi uzskatāmam un aktuālam vērtējuma žurnālam. |
|
|
|
|
|
50. Dalībniekiem tiek dota vairākkārtēja iespēja sniegt aprakstošu atgriezenisko saiti par kursa dizainu, saturu, tehnoloģiju atbilstību un citiem kursa aspektiem. |
|
|
|
|
|