Studiju kursa mērķis

Kursa mērķis ir apgūt praktiskus un teorētiskus saskarsmes un profesionālās ētikas jautājumus, saistot tos ar tulka – tulkotāja darba specifiku.


Studiju rezultāti

Studiju kursa apgūšanas rezultātā students:

  • Prot lietot saskarsmes un profesionālās ētikas jēdzienus

  • Spēj raksturot profesionālās komunikācijas, mijiedarbes, ētikas principus tulka

– tulkotāja darbā, ikdienā, arī sadzīvē

  • Prot identificēt un raksturot saskarsmes un ētikas problēmsituācijas

  • Prot pamatot un aizstāvēt viedokli par cilvēku savstarpējām uzvedības un domāšanas problēmsituācijām

  • Spēj iedziļināties un saskatīt cilvēka un mākslīgā intelekta mijiedarbes pieaugošo lomu darba tirgū un ikdienā

  • Prot formulēt pamatotu ētisku attieksmi pret līdzcilvēkiem un kolēģiem

Studējošo patstāvīgā darba organizācijas veids

Studentu patstāvīgais darbs ietver:

  • regulāru studiju kursa vielas apgūšanu, izmantojot lekciju materiālus, mācību literatūru, interneta resursus,

  • mājas darbu izpildi,

  • gatavošanos pārbaudes darbiem un eksāmenam.


Studiju rezultātu vērtēšana

Gala rezultātu veido:

  • Pārbaudes darbi (mājasdarbu apspriešana, testi, ziņojumi) – 10%

  • Aktīva līdzdalība nodarbībās (piedalīšanās diskusijās, apspriedēs, jautājumu uzdošana, problēmsituāciju identificēšana) 10%

  • Eksāmens 80%

Study course objective

The study course objective is to learn about practical and theoretical issues of psychology of communication and professional ethics in the translator’s and interpreter’s work.

Study results

Having acquired the study course, a student:

  • Is able to apply concepts of psychology of communication and professional ethics;

  • Is able to characterise principles of professional communication, behaviour, ethics in the professional work and daily life of the translator – interpeter

  • Is able to identify and characterise problematic situations and cases of professional communication and ethical dilemmas;

  • Is capable to explain and debate on interactional behaviour and cognitive problems related to work;

  • Is capable to analyze and perceive the growing role of the interface between human capabilities and artificial intelligence in labour market and daily life;

  • Is able to formulate an adequate and reasonable ethical attitude to co-workers, colleagues, management

Organization mode of students’ individual work

The independent work of students include:

  • a regular learning of the course by using lecture materials, study literature, internet resources,

  • homework assignment completion,

  • preparations for the tests and exams.


Evaluation of study results

The end result is made of:

  • tests and quizzes (also, discussion of homework and reports) – 10%

  • active participation in classes (discussions, case studies, identification of problematic situations and offering solutions) 10%

  • Examination 80%