Teksta leksikostilistiskā analīze angļu valodā II |
(Linguostylistic Analysis of Text in English II) |
Autors |
lektore Ieva Vizule, MA |
LAIS kods |
Valo1034 |
Pārbaudes forma |
eksāmens |
Kredītpunkti (ECTS kredītpunkti) |
2 KP (3 ECTS) |
Kopējais kontaktnodarbību skaits |
16 |
Lekciju skaits |
3 |
Praktisko nodarbību skaits |
13 |
Nepieciešamās zināšanas kursa uzsākšanai |
Sekmīgi apgūti kursi “Teksta leksikostilistiskā analīze angļu valodā: teorija un tās pielietojums” un “Normatīvā gramatika angļu valodā I” |
Studiju programmas daļa |
Nozares teorētiskie pamatkursi un informācijas tehnoloģiju kursi |
Studiju kursa mērķis
Veidot un izkopt studentos prasmes un iemaņas kritiski lasīt dažādu stilu un veidu rakstītus tekstus un veikt to pirms-tulkojuma analīzi; paplašināt un daudzveidot valodas vārdu krājumu, uzlabot valodas izpratni. |
Studiju rezultāti
Kursa noslēgumā students spēj: · noteikt teksta veidu, saskatīt tā būtiskās īpatnības (tiešās explicit un netiešās implicit, verbālās un neverbālās, kultūrspecifiskās), salīdzināt to ar citu veidu tekstiem un veikt teksta sākotnējo pirmstulkošanas strukturētu un argumentētu analīzi grupā un individuāli, · saskatīt un noformulēt teksta sociālās un kontekstuālās iezīmes, un tās kritiski izvērtēt, noteikt teksta mērķauditoriju un tās ietekmi uz teksta lingvistiskajiem risinājumiem, · atpazīt un izskaidrot teksta/ teikumu gramatiskās un sintaktiskās īpatnības un to ietekmi uz vārda, teikuma un teksta nozīmi, · nodemonstrēt izpratni par teksta modalitāti un saskatīt lingvistiskos paņēmienus, ar kuriem modalitāte tekstā izteikta, · izvēlēties konkrētā teksta izpratnei atbilstošus uzziņas avotus un tos efektīvi izmantot; pamatot savas izvēles un izskaidrot domu gājienu, · saskatīt un izskaidrot, kā teksta pragmatiskais mērķis un konteksts palīdz atklāt vārdu nozīmi, kā arī ietekmē ekvivalentu izvēli mērķa valodā, · atpazīt dažāda tipa ambigvitātes piemērus tekstā un nodemonstrēt risinājuma ceļu tās mazināšanai vai likvidēšanai.
|
Studējošo patstāvīgā darba organizācijas veids
Studentu darbs ietver: Auditoriju darbu un patstāvīgo darbu, izmantojot Moodle platformu. Konkrēti darba veidi: - teorētisko avotu studēšana un būtiskākā materiāla atlase, - jaukta tipa tekstu lasīšana un sīka analīze, individuāli un grupā - individuālas un grupu prezentācijas, - darbs ar uzziņas literatūru, - valodas krājuma paplašināšana (daudznozīmība, sinonīmija, LV-NE utt). |
Studiju rezultātu vērtēšana semestra laikā un vērtēšanas kritēriji - mājas uzdevumu izpilde (uz katru nodarbību) - aktīva dalība auditorijas darbā, klases darbu iesniegšana - kontroldarbi semestra laikā - eksāmens (teksta analīze – 60% no vērtējuma; leksika un tās lietojums – 40% no vērtējuma) |
- Docētājs: Vizule Ieva